Ciśnienie w oponach - toleracja w zimie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tommak
    Classic
    • 2010
    • 25

    Ciśnienie w oponach - toleracja w zimie

    Witam..
    Jestem od paru dni posiadaczem skody Octavii I 1.9 TDi 2002r.
    Za niedlugo ją pokaże ale już myśle o zmianach

    Dlatego pisze tutaj do was o to byście dali jakieś fotki ladnie zrobionych wnętrz w Octavii
    Pozdraiwam serdecznie
  • SP9XWW
    Rider
    • 2009
    • 579

    #2
    Ciśnienie w oponach - toleracja w zimie

    Zastanawia mnie jedno pytanie - wszem i wobec wiadomo, że w niskich temperaturach spada rzeczywiste ciśnienie w oponach. Czy wiecie jaka jest tolerancja ciśnienia w warunkach arktycznych jak obecnie (-10 stopni Celsjusza) ? Kilka tygodni temu dobiłem opony do ciśnienia 2.2 - dzisiaj mając wrażenie, że mam kapcia w przednimi kole sprawdziłem wszystkie manometrem i okazało się, że ciśnienie spadło do wartości 1.9 (obniżyło się o około 16%). I stąd naturalnymi wydają się pytania:

    1. Dobić ponownie do 2.2 i obniżyć po ociepleniu?
    2. Nie przejmować się - po ociepleniu samo się zwiększy?
    3. Wpaść w panikę ze względu na nieszczelność zaworków / przebicie opon / niekorzystny biomet (*niepotrzebne skreślić). :lol:

    Ciekawy jestem , jakie są Wasze doświadczenia i przemyślenia na ten temat?
    Vy 73! de S!@w

    Komentarz

    • MartinezTychy
      Drive
      • 2010
      • 80

      #3
      SP9XWW,
      Tolerancja wynosi 0,5 bara co w podanym przypadku rodzi koniecznośc uzupełnienia ciśnienia.
      Kontrola ciśnienia może byc a nawet powinna byc wykonywana przynajmniej raz w miesiącu tak podaje instrukcja obsługi w większości pojazdów.
      Pozdrawiam.
      Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Zamieszczone przez SP9XWW
        1. Dobić ponownie do 2.2 i obniżyć po ociepleniu?
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • tomekjmopl
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1187
          • Opel
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          SP9XWW, w warunkach zimowych zaleca się dobijanie o 0,2 bara więcej niż normalnie :wink:

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            #6
            205/55/16 daje 2.5
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #7
              powietrze faktycznie się bardzo kurczy , wszystko zależy kiedy pompowałeś koła, ja swoim klientom w cieplejsze /zimowe/ dni od razu dobijam około 0.3 więcej , ale jak przyjeżdżają i robie coś przy około -5st to wtedy zostawiam normalne , jest zazwyczaj ok , problemy zaczynają się ja się robi - 25st.
              proponuje azot.
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • kropeck
                RS
                • 2009
                • 2319
                • Octavia II (1Z3)
                • BLF 1.6 FSI 115 KM

                #8
                leszekmw, nie zgodzę się z Twoją argumentacją, że azot jest lepszy niż zwykłe powietrze (jeśli chodzi o kwestię utrzymania ciśnienia). Azot stanowi 78% tego powietrza, którym oddychamy. Gdyby prawdą było to, że azot nie traci objętości, to skoro tlenu (i innych gazów) jest 12%, a zniknęło z ciśnienia 16% (jak obliczył SP9XWW) to oznaczałoby, że pod wpływem temperatury tlen całkowicie znika z opony, a azotu również ubywa. Wierzę w argumentację, że azot wpływa lepiej (ale nie "uzdrawiająco") na gumę, dzięki czemu na dłużej utrzymuje swoje parametry fizyko-chemiczne [choć w oponie i tak zawsze jest powietrze, gdy zaczyna się nabijać azot - trzeba byłoby wytworzyć próżnię i dopiero wtedy wdmuchiwać azot :-) ].

                Azot ma jedynie tę właściwość, że wahania ciśnienia w oponie są jedynie trochę zmniejszone, a nie, że w ogóle ich nie ma.
                Pozdrawiam,
                Michał

                Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  #9
                  kropeck, nie chce być niegrzeczny ale mnie to nie obchodzi czy sie zgadzasz czy nie. sto razy juz pisałem o azocie i nie mam zamiaru pisać dalej , a swoje doświadczenia biore z mojego zakładu a nie wysysam z palca. od razu piszę że nie odpowiadam więcej na temat azotu w tym temacie , nie dam wciągać w jakąś jałową dyskusję .
                  aaaa...w O2 po fl azot działa tak samo jakby ktoś chciał zadać takie pytanie :twisted:
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • kropeck
                    RS
                    • 2009
                    • 2319
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BLF 1.6 FSI 115 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez leszekmw
                    aaaa...w O2 po fl azot działa tak samo jakby ktoś chciał zadać takie pytanie :twisted:
                    :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech
                    Pozdrawiam,
                    Michał

                    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                    Komentarz

                    • SP9XWW
                      Rider
                      • 2009
                      • 579

                      #11
                      Zamieszczone przez tomekjmopl
                      SP9XWW, w warunkach zimowych zaleca się dobijanie o 0,2 bara więcej niż normalnie :wink:
                      Śliczne dzięki wszystkim za pomocne rady. Właśnie tak zrobiłem. Inną sprawa, miałem dzisiaj przyjemność poznać oryginalny kompresorek elektryczny grupy VAG (numer katalogowy: 8D0012615B) - pożyczka od kolegi z Golfa.



                      Szkoda, że nie można go dostać od producenta jako wyposażenie samochodu. Cena w ASO zabija, a na Alledrogo trochę można sobie powybrzydzać, co do cen, modeli i kolorów.
                      Jako, że zakochałem się w nim od pierwszego wejrzenia, postanowiłem takie ustrojstwo zakupić. :szeroki_usmiech
                      Vy 73! de S!@w

                      Komentarz

                      • voytek
                        Rider
                        • 2010
                        • 480
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez leszekmw
                        kropeck, nie chce być niegrzeczny ale mnie to nie obchodzi czy sie zgadzasz czy nie. sto razy juz pisałem o azocie i nie mam zamiaru pisać dalej , a swoje doświadczenia biore z mojego zakładu a nie wysysam z palca. od razu piszę że nie odpowiadam więcej na temat azotu w tym temacie , nie dam wciągać w jakąś jałową dyskusję .
                        aaaa...w O2 po fl azot działa tak samo jakby ktoś chciał zadać takie pytanie :twisted:
                        Nie no spoko. Co tam jakaś fizyka, ja wiem swoje :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech

                        Komentarz

                        • zbigniew147
                          Rider
                          • 2008
                          • 482

                          #13
                          heh
                          w moim mieście teraz jest dużo śniegu i trochę lodu na niektórych skrzyżowaniach.
                          Auto jakoś sobie radziło ale postanowiłem zmniejszyć ciśnienie na stacji. I tak pod kontrola ciśnieniomierza zdiołem z 2.2 bar na 1.8 bar i teraz auto radzi sobie znacznie lepiej

                          Komentarz

                          • Przemm
                            Classic
                            • 2010
                            • 35

                            #14
                            Zamieszczone przez zbigniew147
                            heh
                            w moim mieście teraz jest dużo śniegu i trochę lodu na niektórych skrzyżowaniach.
                            Auto jakoś sobie radziło ale postanowiłem zmniejszyć ciśnienie na stacji. I tak pod kontrola ciśnieniomierza zdiołem z 2.2 bar na 1.8 bar i teraz auto radzi sobie znacznie lepiej
                            To normalne, że jazda po zalegającym śniegu będzie łatwiejsza przy obniżonym ciśnieniu.
                            Gdy mieszkałem w krajach pustynnych to przed wjazdem na pustynny piasek stosowało się obniżenie ciśnienia w oponach i ta zasada ma zastosowanie przed jazdą po sypkim, głębszym śniegu.
                            Tyle tylko, że gdy trzeba będzie jechać po twardej drodze zwłaszcza z dużymi prędkościami, to tak obnizone ciśnienie będzie szkodliwe dla opon. Jak wiadomo jazda zimą to nie tylko jazda po drodze, na któej zalega warstwa luźnego śniegu i każdy powienien postepować zależnie od potrzeb i sytuacji.

                            Komentarz

                            • zbigniew147
                              Rider
                              • 2008
                              • 482

                              #15
                              Zamieszczone przez Przemm
                              i każdy powienien postepować zależnie od potrzeb i sytuacji.
                              tak jak mówisz

                              Komentarz

                              • adamusek
                                Rider
                                • 2010
                                • 331

                                #16
                                Zamieszczone przez SP9XWW
                                Zamieszczone przez tomekjmopl
                                SP9XWW, w warunkach zimowych zaleca się dobijanie o 0,2 bara więcej niż normalnie :wink:
                                Śliczne dzięki wszystkim za pomocne rady. Właśnie tak zrobiłem. Inną sprawa, miałem dzisiaj przyjemność poznać oryginalny kompresorek elektryczny grupy VAG (numer katalogowy: 8D0012615B) - pożyczka od kolegi z Golfa.

                                Obrazek

                                Szkoda, że nie można go dostać od producenta jako wyposażenie samochodu. Cena w ASO zabija, a na Alledrogo trochę można sobie powybrzydzać, co do cen, modeli i kolorów.
                                Jako, że zakochałem się w nim od pierwszego wejrzenia, postanowiłem takie ustrojstwo zakupić. :szeroki_usmiech
                                Mam taki jeszcze oryginał z poprzedniej audicy i jest nie do zajechania i szybko pompuje - polecam !
                                Prowadzi NaviExpert Lifetime
                                Ostrzega Yanosik
                                Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                                Komentarz

                                Pracuję...